maanantai 24. syyskuuta 2012

PuTi-kiekko duuniin!

Torstaina 27.9. vietetään tunnettua "Kiekko duuniin" -päivää. Ideana siis viedä kiekko duuniin ja tehdä ultimatea/golffia/PuTia tunnetuksi. Saataisiinkohan siis muutama hyvä PuTi-kiekollinen kuva/video edustamaan meitä?!

sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Kauden huipentuma takana

Arvon kanssatiristäjät, suuri kiitos reissusta. Hienoja hetkiä koko viikonloppu täynnä, niistä on hyvä ammentaa energiaa syksyyn. Seuraava reissu onkin jo merkattu kalenteriin. Onnittelut The Mastersin voittajalle ja muille voittajille!

keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Skodillacin saaga

Eräänä loppukesän perjantaina päätettiin pelata avaimenpiilotusta. Etsinnän kohteena Skodillacin ainoa avain tietysti ilman avaimenperää, paikkana hiihtokeskusmaastoon pykätty frisbeegolfrata. Leikin organisoi Pussin Tiristäjät ja siihen osallistui tietämättään ja tahtomattaan kymmeniä ihmisiä jo ensimmäisen päivän aikana.

Peliä jatkettiin seuraavana päivänä, sillä avainta ei ollut löytynyt. Jälleen sadat ihmiset haravoivat maastoa koko päivän – laihoin tuloksin. Sivulajina pelattiin frisbeegolfia, jossa Pussin Tiristäjät menestyi yli odotusten. Tuloksia sopii tutkia täältä. Mitään ei ole hampaankolossa, mutta oma bägini oli kanissa auton takakontissa odottamassa avaimen löytymistä. Tuskin sillä, että pelasin lainakiekoilla, oli mitään vaikutusta tulokseen, miksipä olisi ollut? (tähän hymiö)

Tiistaina, avaimenpiilotuksen kestettyä neljä vuorokautta, bussilla taitetun mummolareissun ja lukuisten taksimatkojen jälkeen päätettiin peli puhaltaa poikki. Avain jäi hukkaan ja oli suunnattava elämässä eteenpäin. Tilasin hinausauton viemään lukossa olevan Skodillacin merkkiliikkeeseen. Hinurimies (hih) murtautui maagin tavoin ajoneuvoon sisään ja siten auto saatiin alas lavetilta.


Merkkiliikkeen kanssa käydyssä palaverissa luvattiin uudet avaimet kouraan kolmen-neljän päivän kuluessa. Hinta-arvio oli 90 euroa avaimesta plus parin tunnin työt. Vahingosta viisastuneena tein järkevän pitkän aikavälin sijoituksen ja tilasin vara-avaimen.

Skodillac joutui ensimmäistä kertaa pajalle. Olin kuullut villejä tarinoita ja lukenut ei-suinkaan-vähäisiä kauhukokemuksia nettifoorumeilta siitä, miten autohuoltamoilla päivät valuvat sormien välistä ja projektit seisovat. Puhuvat valohoidosta. No, oliko auto valmis kolmen-neljän päivän kuluessa?

Ei. Suorittamieni kuumotussoittojen aikana minulle avattiin remontin etenemistä: takaluukun lukkopesä oli irrotettu ja lukkoseppä oli tehnyt sen avulla kaksi uudenkarheaa avainta. Avaimet toimivat oviin, mutta virtalukkoon sopiakseen ne piti vielä koodata ajonestolaitteen kanssa. Onnistuiko se käden käänteessä?

Ei tietenkään. Avaimissa oli ajonestimen mielestä vääränlainen siru, ja paras tietolähde oikean sirun löytymiseen lymyili jossain Laajavuoren kivenkolossa. Siitä sitten arvalla sovittelemaan sataa erilaista sirua avaimeen ja kooderiin.

18 vuorokautta hinauspäivästä ja tasan kolme viikkoa avainten katoamisen jälkeen sain viimein puhelun tulla hakemaan Skodillac kotiin. Oliko saaga siis päätöksessään?

Ei ollut. Tilatuista avaimista ainoastaan toinen toimi. Nyt minulla on vara-avain, jolla ei saa autoa käyntiin. Ehdottivat, että toisin auton seuraavalla viikolla takaisin niin yrittävät koodata toisenkin avaimen. En ole vienyt. Koko hommassa plussan puolelle jäivät ainoastaan kokonaiskustannukset: 539,56 euroa.

VERTAILUN VUOKSI: Ajeltuani viikonlopun vein auton ammattikoulun poikien harjoituskorjaamolle. Öljyt, jäähdytysnesteet, suodattimet ja laturin hihna vaihdettiin, pakoputken kiinnitys korjattiin ja pirssi tarkastettiin kauttaaltaan katsastusta varten. Kaksi päivää myöhemmin hain auton pois ja hurautin katsastuskonttorille. Sieltä leima paperiin kiitettävin arvosanoin. Kokonaiskustannukset (huolto, osat, katsastus ja päästömittaus) yhteensä 197 euroa.



Tämä tapaus murensi täysin uskoni paitsi merkkiliikkeisiin, myös vakuutusyhtiöihin. Miksi maksan vakuutuksesta, joka ei korvaa tapahtuneita vahinkoja? Korvausta haettiin niin vapaa-ajan vakuutuksen, matkavastuuvakuutuksen, ajoneuvovakuutuksen kuin irtaimistovakuutuksenkin kautta. Negative, negative, negative, negative. Köyhät kyykkyyn, onneksi rahhoo on.

Anonymiteetin ja mahdollisten vihapuhesyytösten vuoksi AUTOTALO LAAKKOSEN nimeä ei ole mainittu.

maanantai 3. syyskuuta 2012

Logo

Pusseja on tiristelty jo vuosia ilman kunnollista logoa. Tässä oma ehdotukseni, joka suunniteltiin pari viikkoa sitten yhteistyössä pääsihteeri Putkosen ja toiminnanjohtaja Hämäläisen kanssa.